Без ол инклузив, с разредени маси... Как ще изглежда лято 2020 у нас?

Концесионерите и ресторантьорите вече се готвят да отварят след оптимистичната прогноза на Ангелкова

28.04.2020 | 17:55 Редактор:

Българските туристи да предпочетат българското Черноморие, за да подпомогнат родния туризъм, призова министърът на туризма Николина Ангелкова. Министерство на туризма планира активният туристически сезон у нас да започне от 1 юли, а подготовката - от 15 юни. 

Концесионерът на плаж на "Юг" в Бургас смята да започне да подготвя ивицата за туристите след оптимистичната прогноза на министър Ангелкова. Прогнозата на бранша е, че това лято ще бъдат предпочитани малките хотели, където може да се избегне струпването на много хора на едно място.

За големите хотелски вериги се обсъждат редица мерки, сред които дори да отпадне ол инклузивът.

"Той може да остане, ако се спазват изискванията, така че никой да не може да бъде заразен или да зарази друг, тоест пакетирани храни, опакован хляб, не ползване на щипка от много лица, сипване на ястия от едно лице от персонала", разясни Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма.

Предстои среща с наемателите на плажовете у нас, за да се прецени къде могат да се предложат на летовниците безплатни чадъри и шезлонги или такива на символични цени. 

"Ще изчакам да видим Министерството на туризма какво ще предприеме като пакет от мерки и ако намалят дори част от цената на наема, аз лично бих намалил предлаганата цена на чадъри и шезлонги", заяви концесионерът Николай Димитров.

Освен малките хотели, първи по морето се готвят да отворят и крайбрежните ресторанти. 

"Смятаме да разредим масите, да има дезинфектанти навсякъде, в кухните работниците да са с предназначени облекла", посочи ресторантьорът Нина Баева.

Министрите на туризма са обсъдили и създаването на възстановителен план след излизане от кризата. Предложението е 20% от европейските средства да бъдат целево насочени към туризма. А рекламната кампания на Министерството на туризма това лято е "Преоткрий България" и е насочена към българските туристи.

Вижте още в репортажа на Стиляна Георгиева.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК