Последно санкциите за дрогираните и пияни шофьори, причинили смърт на пътя, бяха драстично увеличени през 2015 година. Статистиката обаче сочи, че подобни инциденти не намаляват, въпреки че над 90% от шофьорите, причинили катастрофи под въздействието на алкохол или наркотици, са ефективно осъдени.
"Смятам, че едно такова предложение може да бъде обсъдено внимателно", добави той.
Ще бъде обсъдена и друга идея - осъдените да могат да изтърпяват наказанието, като полагат общественополезен труд, но в лечебни заведения, където се лекуват пострадали от катастрофи. Експертите обаче са на мнение, че тези мерки са достатъчни, за да намалее черната статистика. Затова предлагат при тежките случаи да се конфискува задължително автомобилът на виновния шофьор, независимо кой е собственикът на колата. "Ще има много силен възпиращ ефект спрямо семействата на тези наркомани, където родителите, заможни хора, купуват на синчето скъпия джип. Ако знаят, че този автомобил може да бъде конфискуван, със сигурност ще ограничат употребата на наркотици или поне няма да му дават да шофира", посочи председателят на Българска асоциация на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров. Другата идея е свързана с превантивните мерки - да се въведат тестове за наркотици на определени места при зададени часови зони."Ако знаеш, че вероятността да те спрат и да те тестват е едни 60-70-80 %, ако всеки втори автомобил се тества в тези часови пояси, пред тези дискотеки - най-вероятно това ще има превантивен ефект и няма да се стига до катастрофи. Тоест превенцията е много важна и физическият контрол", обясни Владимир Тодоров
От правосъдното министерство съобщиха за Bulgaria ON AIR, че за подобни престъпления у нас в момента в затворите изтърпяват наказание 57 души.
Вижте още в репортажа на Сергей Тодоров.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
преди 4 години