Коалиционните партньори в управлението обсъдиха необходимостта от допълнителни мерки за справяне с кризата, породена от новата пандемия Ковид-19. Срещата завърши без решения, но след Великден те отново ще се съберат.
От ВМРО предлагат създаването на Икономически национален съвет, който да помогне за справянето със създалата се сложна ситуация за всички.
"Коалиционният съвет нямаше задача да формулира определени решения, а по-скоро да бъдат обсъдени делово инициативите на ВМРО и НФСБ. А главната посока - това са онези необходими нормативни, икономически и финансови мерки на правителството и държавата, които трябва да са насочени към преодоляване на икономическите и социалните последици от пандемията", каза доц. Милен Михов от ВМРО в предаването "Денят ON AIR".
Той сподели, че от партията от известно време акцентират, че трябва да се разглежда развитието на кризата перспективно.
"Българските здравни власти, българските медици, начело с Щаба, се справят успешно с измеренията на кризата в областта на здравеопазването и епидемиологията. Ясно формулирахме, че трябва да бъде изграден подобен Оперативен щаб - Икономически национален съвет. Той трябва да има главната задача перспективно да чертае необходимите стъпки на правителството в тази сложна ситуация, която няма аналог в съвременността", посочи доц. Михов пред Bulgaria ON AIR.
"Трябва да се обедини потенциалът на бизнеса, научните среди и финансовите, както и икономическите кръгове. Усеща се притеснение за предстоящите празници, опасността от масово струпвания, нарушаване на карантинните условия, за мерките на спазване на дистанция. Това може да изиграе лоши последици за разпространение на епидемията", категоричен е доцентът.
Михов посочи още, че от нещата, които ВМРО е предлагала - да се въведе възможност за временни забрани за внасяне на продукти, които в определен етап да бъдат конкурентни на българските производителите, парламентът е приел Министерският съвет да налага временни ограничения за внос на селскостопанска продукция от трети държави.
Това е разумна постъпка, според него.
"Продажбата на регионални продукти, произведени в районите, където са разположени, е нещо, което не нарушава и свободата на търговците да предлагат най-разнообразни стоки. Възможността малките производители в регионите да стъпят на тези големи пазари, ще бъде стимул за развитието на това стопанство", каза още доц. Милен Михов.
Вижте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК