Google пусна нови данни за това как пандемията на коронавируса е свила потока от хора в магазините, публичните паркове и други места в над 130 държави, включително и в България.
Докладът за страната показва, че трафикът на места като ресторанти, кафета, търговски центрове, тематични паркове, музеи, библиотеки и кина се е свил с 66% в периода 16 февруари – 29 март.
В същото време посещенията в хранителни магазини, аптеки и дрогерии са спаднали с 36 на сто. Тук понижението е по-ниско спрямо това в заведенията, тъй като съгласно условията на блокадата у нас посещенията в този тип търговски обекти са позволени, докато кафенетата и ресторантите затвориха врати след 8 март.
Парковете, които вече е забранено да бъдат посещавани поради голямото струпване на хора, отбелязват с 32% по-малко трафик през посочения период. В тази категория попадат и местата за разхождане на домашни любимци, обществените градини и плажовете.
На местата, свързани с градския транспорт, като спирките на метрото, автобусите и трамваите, трафикът е намалял с 58%.
След налагането на блокадата множество компании призоваха служителите си да работят от домовете си, ето защо движението на работните места се е свило с 29%. При местата за пребиваване се наблюдава 11% ръст.
По отношение на спада на посещенията на ресторанти, кафенета, търговски центрове, кина и други от първата категория, първенец според данните на Google е Благоевград със 74% понижение, следван от Варна (72%) и Кърджали (71%). В София град по този показател понижението е със 70%, докато в Пловдив е с 68%.
За София град са отчетени 35% по-малко трафик към хранителните магазини и аптеките, а в Пловдив то е 38%. При двата града се отчитат съществени разлики в посещенията на паркове. В София те са се свили с 42%, докато в Пловдив - с 33%.
В Италия посещението на заведения, молове и кина се е сринало с 94%, на пазари и аптеки - с 85%, а от парковете са изчезнали 90% от хората, които обикновено се разхождат или спортуват там.
В Япония, където режимът е сравнително либерален, от местата за пазаруване и забавление са се оттеглили само 26%, а от работа - едва 9%.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Bulgaria ON AIR
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК