Възрастта, на която децата започват да ползват интернет, непрекъснато спада. 50 процента от децата в България на 7-годишна възраст ползват интернет.
"Проблемът е, че родителите по различни причини нямат достатъчно време или не се сещат да се самообразоват. Дигиталният родител, днешният означава, че той трябва да се интересува повече от нещата, от които се интересуват децата", каза Георги Апостолов координатор на Центъра за безопасен интернет пред БНР.
Забраните за ползване на програми в интернет не помагат за безопасността на децата в дигиталното пространство. Родителят трябва да прецени на каква възраст да даде на детето достъп до социални мрежи или приложения.
"Забраната няма да сработи, защото то ще отиде и ще го ползва тайно - при приятел, на чужд телефон.Разговорът с детето е изключително важен.
"Когато инсталираме някаква програма за родителски контрол, нека да бъде в съзнанието на детето, за да не се чувства то шпионирано, а да му се обясни, че това е за негова лична сигурност и защита и че винаги може да сподели, ако забраната не му позволява достъп до нещо интересно да обсъди с родителя и родителят да реши - да или не. Това е пак повод за разговор", допълни Георги Апостолов.
Днешните деца са дигитални деца.
"Интернет е социална среда. Уменията в интернет са комбинация между медийна грамотност, т.е., оценка, търсене, оценка на съдържание, социални умения- да разпознаеш човека отсреща какво има предвид, критично мислене, да се усъмниш във всяко нещо, било то информация или покана за приятелство от някого и да направиш проверки. Това е жизнено важно. Това са критични житейски умения", коментира Георги Апостолов.
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК