Само половината компании дават на служителите си коледен бонус, но не с големината на цяла заплата. Това показва последното проучване на Adecco България сред 100 български и международни компании.
Оказва се, че работодателите се ориентират към поощряване на доброто представяне на служителя и предпочитат да плащат бонуси за постигнати резултати, а не за конкретни празници. Вероятно това обяснява и защо великденските бонуси са още по-малко популярни и се срещат при едва 20% от компаниите.
Друга тенденция е бонусите все по-малко да са под формата на парично възнаграждение. Все по-популярни стават бонусите под формата на ваучери за храна, фирмени подаръци или дори карта за градския транспорт.
Числата от миналите коледни празници показват, че най-често паричните бонуси са около 20% процента от заплата. Такъв получават половината от служителите. Най-малко са тези, които получават почти цяла заплата отгоре.Не всички работодатели раздават пари по празниците, 13% предпочитат да дадат фирмени подърци, 10% ваучери за храна, а само 1% от всички ще зарадват служителите си с ваучер за почивка. Специалистите коментират, че работодателите, които не дават бонуси обиждат и демотивират служителите си.
Все пак данните сочат, че само един процент от работодателите няма да дадат бонуси на служителите си при каквито и да било обстоятелства.
Вижте повече в репортажа на Иван Кънчев
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК