Без електрически тротинетки на тротоарите, а само по велоалеите, ограничения на скоростта, задължителни каски и светлоотразителни жилетки - това са част от предложенията за нови правила, които да залегнат в пътния закон. Защо обаче разпалиха страстите у нас и само у нас ли?
Според проф. Иван Тодоров, професор по административно право, самата тротинетка е създадена за градска мобилност.
"Трябва да се качиш на нея по всяко време от друго превозно средство, да се предвижиш до някъде и да я оставиш. Няма логика да нарамиш светлоотразителна жилетка, каска и да тръгнеш с метрото, след това на автобуса, след това да вземеш пак тротинетка".
Той даде пример с Виена.
"Да, има някои хора, които карат собствени тротинетки с каска по своя инициатива, подчертавам, по своя инициатива. Но тези които се качват на масовите тротинетки на фирмите за мобилност, те не ползват такива неща. И това е идеята".
Иван Тодоров е категоричен, че не може да се осигури мобилност на хората, ако се задължат да карат с каски и светлоотразителни жилетки. Според него гаранцията за безопасността е ограничението до 25 км. в час.
"Всички тротинетки – това е масова регулация, са ограничени до тази скорост. Имайте предвид, че колоездачите, като засилят, карат с 40-50 км. в час. Няма никаква логика да ограничиш тротинетката до 25 км. в час и да им сложиш каски", коментира проф. Иван Тодоров.
Владислав Стоицов, председател на Българска асоциация за електромобилност, обясни, че 7600 тротинетки са внесени у нас, спестени са 12 хил. тона въглеродни емисии, а годишно тротинетката изминава 1200 км., като това е най-достъпното електрическо превозно средство.
В същото време цената е висока. Първоначалната такса е 1.50 лв., а всяка минута се заплаща по 30 ст.
Владимир Тодоров,председател на Асоциация на пострадалите при катастрофи, допълни, че в момента се обсъжда и създаването на нови пътни знаци за тротинетките.
Целия разговор по темата гледайте в предаването "Брюксел 1", събота, 17.30 часа.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК