1716 лв. е общият доход средно на лице от домакинство през третото тримесечие на 2019 г. Той нараства с 11.3% спрямо същото тримесечие на 2018 година.
В структурата на общия доход с най-висок относителен дял e доходът от работна заплата (56.5%), следван от доходите от пенсии (27.2%) и от самостоятелна заетост (6.7%), по данни на НСИ.
Общият разход средно на лице от домакинство през третото тримесечие на 2019 г. е 1 583 лв. и се увеличава с 4.3% спрямо същото тримесечие на 2018 година.
Най-много харчим за храна (30.1%), жилище (16.1%), данъци и социални осигуровки (13.1%) и транспорт и съобщения (11.2%).
Спрямо третото тримесечие на 2018 г. по-съществено се увеличава относителният дял на разходите за свободно време, културен отдих и образование - с 1.5 процентни пункта, данъци и социални осигуровки - с 0.8 процентни пункта, здравеопазване - с 0.5 процентни пункта, а делът на разходите за транспорт и съобщения намалява с 0.5 процентни пункта.
За година разходите за храна и безалкохолни напитки нарастват от 457 на 476 лв. (с 4.2%), за алкохолни напитки и цигари се увеличават от 60 на 68 лв. (с 13.3%), разходите за здравеопазване се увеличават от 73 на 84 лв. (с 16.0%), за свободно време, културен отдих и образование нарастват от 104 на 131 лв. (с 26.1%), за данъци и социални осигуровки се увеличават от 187 на 208 лв. (с 11.4%), разходите за жилище (вода, електроенергия, отопление, обзавеждане и поддържане на дома) нарастват от 250 на 254 лв. (с 1.6%).
Разходите за облекло и обувки намаляват от 50 на 49 лв. (с 3.1%), а за транспорт и съобщения остават без промяна - 178 лева.
При повечето хранителни продукти има увеличение на консумацията спрямо същия период на 2018 г.. По-съществено нараства потреблението на плодове - от 17.8 на 19.4 кг, на зеленчуци - от 25.8 на 27.1 кг, и на яйца - от 36 на 37 броя.
Намаление се отчита при потреблението на хляб и тестени изделия - от 21.3 на 20.4 кг, и на кисело мляко - от 7.7 на 7.6 килограма. Без промяна остава потреблението на месни произведения, сирене и захар.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК