Лошите условия на труд и състоянието на влаковете принудиха машинистите от БДЖ да потърсят помощ от държавата и политиците. Поканиха ги на среща, но никоя институция не присъства на нея, освен съветник на транспортния министър. От началото на годината 32 машинисти са напуснали железницата.
"Дружеството има нужда от 130 локомотива, 350 вагона и 40 мотриси. В момента разполага със 110 локомотива, 310 вагона и 30 мотриси. ", обясни председателят на борда на директорите на БДЖ Григорий Григоров пред репортер на Bulgaria ON AIR.
Само преди седмица 14 влака са спрени заради липса на локомотиви. От дружеството "Пътнически превози" признават, че не могат вече да поправят 40-годишните локомотиви, защото липсват части. Съвсем скоро ще стартира и обществена поръчка за нови 40 вагона, които трябва да бъдат доставени до края на 2021 година, до края на октомври ще бъде даден ход и на търга за 10 локомотива. Освен проблем с техническото обезпечаване, все повече се задълбочава и кризата с квалифицирани кадри.
Обмисля се машинистите да получат таблети вместо хартиени наръчници, за да може копмпанията да се дигитализира.
Вижте повече в репортажа на Иван Кънчев.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК