Ще ви запознаем със сигнал, постъпил в платформата на Helpbook.info, за безпардонното отношение на служители от Български пощи в София.
"Здравейте, бих искала да изразя възмущението си от обслужването в пощенски клон 1517, София, Сухата река, бул. "Ботевградско шосе". На 19 септември в 18:30 ч. отидох в пощенския клон, за да изпратя 2 колетни пратки до България. Служителката, която приема пратките, отказа да приеме пратките, защото опаковките им били цветни, а изискването било да са опаковани в едноцветна опаковъчна хартия.
Оказа се, че такава хартия или друга подхдяща опаковка не се предлага в пощенския клон. Колетните ми пратки бяха в здрави кашони, добре опаковани, надлежно надписани и с поставени допълнителни найлонови пликове за водоустойчивост и смятам, че нямаше никакви основания да не бъдат приети за изпращане. Помолих да ми посочат къде са изложени изискванията, на базата на които ми отказват пощенската услуга, но не ми посочиха нито конкретен документ, нито информация къде се съдържа такъв.
Поисках дамата да се легитимира, за да подам жалба, но тя отказа с отговор, че не е длъжна. Не носеше табелка с името си и се държеше изключително грубо. Забелязах, че в пощенския клон има приети други пратки, опаковани в големи карирани торби, и направих снимки, за да докажа, че прилагат двойни стандарти, при което трите служителки скочиха срещу мен, опитаха се да вземат телефона ми и извикаха охраната да ме изгони!
Бях дърпана от охраната, публично унижена и нападната словесно от всички служителки (от които никоя нямаше табелка с името си). Това е абсолютно недопустимо и неприемливо поведение от страна на служители към клиент!
Разгледах уебсайта на български пощи и внимателно се запознах с правните документи, регулиращи предоставянето на пощенски услуги, включително Закона за пощенски услуги, Правилника за пощенските колети и Общите условия на договора с потребителите на универсалната пощенска услуга и пощенски парични преводи, но никъде не се съдържа информация за цвета и материала на опаковките.
Разписаните изисквания се отнасят единствено за съдържанието, размерите, адресирането и теглото на пратките. Следователно или български пощи са изготвили специфични изисквания, които не са достъпни публично за клиентите, или такива изисквания не съществуват и служителите злоупотребяват с положението си, като самоволно решават кога и чии пратки ще приемат.
Смятам, че е редно да има ясно и точно разписани правила за опаковането на колетните пратки, които да бъдат оповестени на клиентите, и ако има конкретни изисквания за вид, цвят и материал на опаковки, то такива опаковки да бъдат предлагани за закупуване в пощенските клонове.
В крайна сметка закупих 2 броя от единствените опаковки (съвсем малки кашончета), които предлагаха, за да изпратя поне 10% от подготвените си пратки, при което ми се наложи да разопаковам и прехвърлям вещи от една кутия в друга на пода в пощенския клон.
Смятам, че потребителски и човешките ми права бяха грубо нарушени, като ми беше отказано извършване на услуга без основание и бях подложена на публично унижение! Надявам се да предприемете съответните ответни действия по случая.
Приложено изпращам 2 снимки на колетните пратки, които отказаха да приемат и 1 снимка на пратките в карирани торби, които вече бяха приети", завършва нашият потребител.
Ако видите нередност, проблем, с който се сблъсквате всеки ден и искате да подадете сигнал - направете го онлайн в HelpBook.info. Платформата на Investor Media Group ще ви даде възможност не само да придадете гласност на проблема, но и да изпратите сигнал до отговорните институции.
Снимка: Helpbook