Там, където месността е недостъпна, автомобилните линейки не могат да достигнат и всяка минута е ценна, идва моментът за хеликоптера-линейка.
Последният хеликоптер-линейка в България обаче беше продаден в чужбина.
Преди 5 години фирмата "Хели ер"- собственик на хеликоптера, купува два за медицински цели. Високите разходи по експлоатацията и липсата на подкрепа от държавата обаче принуждават авиокомпанията да продаде и двете летателни машини.
"От нас се поинтересува само "Лев Инс", с които имаме договор, но този договор не можеше да запълни капацитета и ние всяка година генерирахме сериозни загуби", обясни изпълнителният директор на "Хели ер" Георги Спасов.
Една от застрахователните компании у нас преустанови предлагането на застраховката "Планинска грижа", която гласи "навременно транспортиране с хеликоптер до медицинско заведение при инцидент или заболяване".
В края на месец юни здравният министър обяви, че България ще иска еврофинансиране за купуване на 3 до 5 медицински хеликоптера.
"На мен ми е странно първо като идея, защото това, което ние предлагахме го предлагахме на ниска цена, а само стойността на 5 хеликоптера е към 30 милиона евро", коментира Георги Спасов.
От 2014 г. година досега с хеликоптера са били проведени над 20 спасителни операции, в които е помогнато на повече от 25 души. А санитарната авиация, която предоставя възможност не само за пациентите, но и за самите лекари да пътуват за спешни операции, така и не беше възродена.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК