fallback

Кризата в САЩ може да понижи автомобилните продажби с 10%

Блокирането на дейността във Вашингтон генерира безпокойство за много хора, смята Джон Крафчик от Hyundai

15.10.2013 | 14:33

Продължаващото блокиране на американското правителство нанася щети върху доверието на потребителите и може да понижи продажбите на нови превозни средства през октомври с до 10 на сто. Това заяви в интервю за Bloomberg Джон Крафчик, главен изпълнителен директор на американското звено на Hyundai Motor Co.

"Блокирането на дейността във Вашингтон, което започна на 1 октомври, генерира безпокойство за много хора", отбеляза Крафчик. "Тревожността задържа потенциалните купувачи в изчаквателна позиция що се отнася до големите покупки, като колите", посочи той.

"Най-вероятно ще видим спад от 5 до 10 на сто през този месец спрямо нивата от септември", допълни още главният изпълнителен директор на Hyundai Motor Co за САЩ.

Продажбите на нови автомобили в САЩ традиционно са един от светлите лъчове за националната икономика. Последното тримесечие на годината пък, когато производителите продават предишните модели превозни средства и преминават към по-новите продукти, има тенденцията да бъде сред силните периоди за индустрията.

Доставките на коли в САЩ се смъкнаха с 4,2% през септември, отбелязвайки първият си месечен спад в последните повече от две години. В началото на октомври пък представители на бранша, включително гигантите General Motors Co и Ford Motor Co, изразиха опасенията си, че блокажът на щатската администрация представлява заплаха за и без това бавното икономическо възстановяване.

"Със сигурност целият отрасъл ще отчете спад през октомври", допълни още Крафчик.

Повече за Hyundai Motor Co и автоиндустрията може да научите от материала на Bloomberg!

fallback
Още от България
fallback