fallback

Емил Георгиев: Патентите мотивират конкурентните компании да изобретяват

Според експерта по интелектуална собственост някои от срковете, заложени в авторско-правната система у нас, могат да бъдат намалени.

29.09.2013 | 19:01

Патентът прави продукта по-скъп, като след прилагането му, разходите се поемат от потребителите, които плащат и по-високата цена, коментира в ефира на Bulgaria on air  експертът по интелектуална собственост Емил Георгиев. Според привържениците на крайните позиции по въпроса на регистрирането и действието на патентите- от едната страна стои твърдението, че те ограничават развитието на бизнеса, а от другата-че  мотивира компаниите да измислят все нови и нови неща, за да останат конкуренти. По думите на Георгиев истината е някъде по средата. Той подчерта, че действащата в момента авторско-правната система у нас е „прекомерна” и може да се помисли за нейното опростяване и намаляване на сроковете на действие на патентите, особено в IT сферата.Българското законодателство е изцяло хармонизирано с това на Западна Европа, коментира на свой ред адвокатът по търговско право и търговска марка Атанас Костов. По неговите думи, това, което „куца, е правоприлагането”. Той изрази мнение, че тази част от правото е неглижирана към момента.В същото време т.нар. „творчески" сектор в България генерира 3.14% от БВП, коментира Владя Борисова, преподавател и експерт към Световната организация по интелектуална собственост. Тя подчерта, че към този сектор спадат всички творчески дейности- от създаване на радио и телевизионна продукция, през промишлен дизайн, разработване на бази данни и други. За сравнение в САЩ този процент е 11 на сто от БВП, а във Великобритания 12 на сто.

fallback
Още от България
fallback