„Една посока – много възможности“ е мотото на новото лого на европейските фондове

Зинаида Златанова награди създателя Тахсин Тасим с 5 хил. лева и тридневно посещение в Брюксел.

01.11.2013 | 17:31
„Една посока – много възможности“ е мотото на новото лого на европейските фондове

„Една посока – много възможности“ е мотото на новото лого на европейските фондове за следващия програмен период. Вицепремиерът Зинаида Златанова награди неговия създател Тахсин Тасим с пет хиляди лева и тридневно посещение в Брюксел. Общият фонд на конкурса е почти 20 хиляди лева.

Логото представлява стилизирана петолъчна звезда с преплетени дъги в различни цветове - бяло, зелено, червено, жълто и синьо - цветовете на българското знаме и това на Европейския съюз.

В концепцията си 42-годишният възпитаник на Националната художествена академия Тахсин Тасим е посочил, че цветните ленти символизират различните оперативни програми, които се включват в новата финансовата рамка.

Според него различните посоки са част от единна, обоснована стратегия, която дава възможност за развитие и за растеж.

Златанова обясни, че новото лого ще бъде използвано през следващите седем години.

„Това ще е логото, което няма да породи въпроси колко пари са изхарчени за него, защото както и преди сме казвали по повод на този проект, че и с малко средства може да се постигне голям резултат. Имахме над 150 предложения, кандидатури за лого и не сме изхарчили 6-цифрена сума, за да го създадем“, каза вицепремиерът.

След 10 дни се очакват официалните коментари на Европейската комисия по Споразумението за партньорство, което правителството изпрати в края на август, каза още Златанова.

Според нея България е сред първата половина на държавите-членки, които ще финализират преговорите с ЕК по Споразумението за 2014 – 2020 година.