Йоанна Георгиева: Немските летовници още са гръбнака на българския туризъм

Добрите климатични условия у нас допринасят септември също да бъде причислен към силните туристически месеци, твърди експертът от Brain Workshop Institutе.

15.09.2013 | 18:23
Йоанна Георгиева: Немските летовници още са гръбнака на българския туризъм
Йоанна Георгиева: Немските летовници още са гръбнака на българския туризъм

„Все още немските летовници са гръбнака на българския туризъм и са най-голям процент. Те правят голяма част от ранните записвания, ползват предплатени пакети. Негативното при тях е, че по-рядко използват допълнителни услуги, различни от вече платените“, каза в предаването Boom&Bust на телевизия Bulgaria On Air експертът от Brain Workshop Institute Йоанна Георгиева.

Според нея има ръст от 4.5% на посещенията на чуждестранни туристи. „Сигналите за това дойдоха още в началото на година и прогнозите се сбъднаха. Водещ остава немският пазар. Уви, все още цифрите не могат да достигнат нивата от преди няколко години, но се очаква до финала на сезона, като брой, бъдат записани около 400-500 хиляди“, обясни още експертът.

Според Георгиева профилът туристи, които успяваме да привлечем е на не толкова платежоспособни, колкото бихме искали. „По-заможните чуждестранни летовници предпочитат по-екзотични дестинации, като Турция. Това не ме учудва, защото не можем да привлечем богати туристи с едва 5-10% леглова база в 4 и 5-звездните хотели“, допълни тя.

По думите и има повишаване на посещенията от руснаци, те имат най-стабилен ръст, въпреки фалитите на туроператори през лятото на 2011 г. „Тук можем да говорим и за увеличаване на инвестициите, които те правят по нашето Черноморие.“, посочи още Георгиева.

Вижте какво каза още тя във видео файла.