Изнасяме с 5% повече вино за първите шест месеца на 2013 г.

От 60 млн. литра, изнесени миналата година, най-голям пазарен дял имат Русия, Румъния, Полша, Чехия, Китай и Виетнам.

01.09.2013 | 14:13
Изнасяме с 5% повече вино за първите шест месеца на 2013 г.

За първото полугодие на 2013 г. От страната е изнесено с 5% повече количество вино в сравнение със същия период за 2013 г. – общо осем милиона тона. Надеждите са до края на 2013 г. да се отчете ръст и на годишна база.

Българското вино става все по-предпочитано на външните пазари не само заради по-евтината му цена в сравнение с квалитетните френски и италиански вина, но и заради доброто му качество. От 60 млн. литра, изнесени миналата година, най-голям пазарен дял имат Русия, Румъния, Полша, Чехия, Китай и Виетнам.

„През последните няколко години от внос на българско вино на руските пазари нямаме рекламация. Преди четири-пет години имахме доста проблеми, свързани с българските вина, които се търгуваха на руския пазар. Тази тенденция обаче приключи“, коментира Красимир Коев, изп. директор от Агенцията по лозата и виното.

Целта е да се разширят световните пазари за българското вино и от бранша се възползват от европейските субсидии, за да рекламират родната продукция. Близо осем милиона евро са средствата за реклама зад граница. Страните, в които се излъчват наши рекламни клипове са САЩ, Швейцария, Сингапур, Япония, Виетнам и Китай.

Впечатленията са, че българското вино се приема добре, така че успява както да отстоява старите си територии, така и да извоюва нови.

“Главните ни конкуренти от европейските страни са Франция, Италия, Испания, Унгария. Южноамериканските вина от Чили, Аржентина, включително и от Нова Зеландия, трябва да присъстват на европейския пазар, за да бъдат коректив на винопроизводството на Стария континент“, категоричен е Коев.