Й. Иванов: Да се създаде работна група за промяна в Закона за движение по пътищата

БАЗК: Искаме регистър, в който да се вписват всички актове на таксиметровите шофьори.

12.07.2013 | 10:55
Й. Иванов: Да се създаде работна група за промяна в Закона за движение по пътищата

"Необходимо е още другата седмица транспортният министър Данаил Папазов да състави работна група, която да обсъди бързо промени в Закона за движение по пътищата. В дебата трябв ада участва и общината“, заяви Йонко Иванов, председател на Сдружението на инструкторите по авто-мото подготовка в ефира на Bulgaria On Air.

По думите му трябва да се помисли за факта, че купуването на шофьорски книжки и психологическо изследване за таксиметров шофьор продължава да бъде практика.

„Трябва да се въведе професия „шофьор“, защото в момента няма такава. След това да се въведат правила за контрол над тях– когато човек влиза в такси му става неудобно от брадясалия шофьор с къси панталонки“, коментира Иванов.

Според него държавата обаче е виновна за многобройните произшествия по пътищата в страната.

„Черната статистика ще бъде увеличена през юли и август, когато всички отиват на почивка. С пускането на автомагистрала „Тракия“ ще има още повече проблеми, защото в България шофьорите не свикнали да поддържат висока скорост в продължение на 3, 5 часа. През половината път от магистралата няма място, където човек, ако се измори, да си почине, няма и тоалетни, а това е недопустимо“, категоричен беше Иванов.

„Искаме да се въведе регистър, в който да се вписват всички актове на таксиметровите шофьори. Трябва да се въведат много строги мерки срещу употребата им на алкохол, като отнемане на лиценза за шофиране на обществен транспорт/такси до края на живота“, каза Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на застраховани и пострадали при катастрофи.

Той посочи, че тази година има спад в броя на жертвите по пътищата. От началото на годината са загинали около 260, а за цялата 2012 г. е имало около 600 жертви.

По думите му е необходима промяна в контрола на столичния булевард „Цариградско шосе“. „Не е нормално за тези 12-15 километра път да има само две камери. Те са полезни. Има висока събираемост на актовете, съставени благодарение на камерите“, твърди Тодоров.

„Мерките, които искаме са по-строги санкции при нарушения. Всеки българин, който излезе зад граница спазва правилата. Законът за движение по пътищата в страната трябва да се промени“, заяви Румен Крумов, представител на Националния съюз на превозвачите. Според него също трябва да се въведат строги санкции за шофьори, употребили алкохол по време на работа – да им се отнемат правомощията за шофиране на обществен транспорт или такси.

По думите му е необходимо създаване на работна група, в която да участват хората от бранша, както и да има бързи действия в законодателните промени.