К. Драганов: Българският туризъм страда от липсата на реклама за страната

"Надеждата е, че бюджетът за реклама на отрасъла, който е 24 млн. лева ще бъде използван максимално ефективно", смята Калин Драганов.

27.06.2013 | 09:57
К. Драганов: Българският туризъм страда от липсата на реклама за страната

„Основната причина за липсата на развитието на туризма в България е липсата на реклама“, каза Калин Драганов, член на управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори, в ефира на Bulgaria On Air.

"Надеждата е, че бюджетът за рекламиране на отрасъла, който е 24 млн. лева ще бъде използван максимално ефективно", смята той. За първи път от 23 г. има такова количество средства, с които предишното правителство се надяваше, че в страната ще има 3% ръст на посещаемостта през 2013 г..

Не е необходимо да се съсредоточаваме само върху една таргет група. За мен няма лоши туристи, всички са добре дошли – и млади, и стари“, обясни Драганов. „Природата ни е дарила ресурси, с които да развиваме всякакъв туризъм - планински, културен, морски, балнеотуризъм и имаме потенциал да го направим“, допълни той.

По думите му Румъния има 20 пъти повече посещения само за културен туризъм. „При нас има много по-интересни неща, които могат да се видят, но няма желаещи“, смята екпертът.

От бранша очакват и проблеми заради политическата криза в страната, защото туризмът се влияе от действията в парламента.

„Необходимо е държавата да отдели отрасъла от политиката, защото 99% от него е в частни ръце. Важно е скоро да се реши как ще бъде представен туризма в държавата, след като беше отделен от икономическото министерство“, коментира Драганов. Той допълни, че браншът е съгласен с назначаването на Елена Николова в ресорна агенция.

Тревожната статистика показва, че туристите от Западна Европа намаляват, но от бившите социалистически държави се увеличават, каза още експертът.