БСП срещу АПИ в пореден рунд след като прокуратурата повдигна още 7 обвинения за катастрофата край Своге. От левицата обвиниха пътната агенция, че не иска независима европейска лаборатория да извърши анализ на най-рисковите участъци у нас. От Института за пътна безопасност също поискаха одит на пътната мрежа в страната.
Кой, кога и до кого е писал писма за лошото състояние на пътя край Своге, продължава да бъде спорен въпрос между БСП и АПИ. Според левицата, те са сигнализирали прокуратурата още в началото на тази година. синхрон - Елена Йончева - БСП:
Днес, строителите, по мнението на експерти, връщат около 40% от стойността на самия път на политиците - към тези, които ни управляват, за сметка на качеството на пътя", посочи Елена Йончева.
От правителствената информационна служба изпратиха становище, според което през март миналата година от канцеларията на премиера препращат в МРРБ сигнал от кмета на Своге. От регионалното министерство възлагат на пътната агенция да извърши проверка. В резултат на това в края на месец май миналата година на фирмата-изпълнител е разпоредено да отстрани възникналите дефекти.
Кметът на Своге е уведомен за развитието на сигнала. А от БСП отново настояха за независима проверка в европейска лаборатория на пътищата.
"Ние искаме да бъдат проверени 46 точки, конкретни точки от магистралите "Тракия", "Хемус", "Марица", "Струма", от пътя Видин - Кулата и Околовръстния път", допълни Йончева.
От Прокуратурата също се намесиха в спора:
"Прокуратурата не е всеобщ или общ държавен контролен орган. Извършваме процесуално-следствени действия в рамките на собствената си компетентност, само тогава, когато има извършено престъпление. Качеството на пътя, контрола на строителните дейности, качеството на вложените материали не са от компетентността на прокуратурата", заяви говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова.
Бившите шефове на АПИ Светослав Глосов и Дончо Атанасов са обвинени за това, че са съдействали "Трейс Груп" да получат обратно гаранцията си от близо 2 млн. евро, макар констатираните нарушения на пътя да са в периода, когато обектът все още не е въведен е експлоатация и парите трябва да останат в държавния бюджет.
Междувременно стана ясно, че Дончо Атанасов, срещу когото вчера беше повдигнато обвинение за катастрофата край Своге, подава оставка като член на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура". Той е с мярка за неотклонение парична гаранция в размер на 10 хил. лева.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК