Главна дирекция "Национална полиция" е изпратила в прокуратурата материали от проверка за тол системата. Според разследващите има данни за престъпление, извършено от предишно ръководство на Агенция "Пътна инфраструктура", съобщиха от МВР.
Проверката е започнала през октомври миналата година по сигнал за неправомерни действия от служители в Националното тол управление. Бившето ръководство на АПИ е сключило договор за извършване на определени услуги с фирма. Според разследващите обаче има предпоставка за нанесена щета в особено големи размери на държавния бюджет.
В рамките на проверката е констатирано и неизпълнение на договора от страна на фирмата.
По данни на "Националната полиция" проверката е започнала през октомври миналата година. А обект на разследване е договор с Koнcopциyма "Kaпш Tpaфиĸ Coлюшънc".
"Получи се сигнал до нас за служители от "бг тол", които извършват неправомерни действия. В хода на проверката събрахме данни за неизпълнение на договора от изпълнителя", каза Бисер Божичков от ГДНП.
Проверката на полицията е констатирала, че за осъществяването на проекта са използвани подизпълнители неправомерно. Той е за 60 месеца и е на стойност над 140 млн. лв. А сумите, които се изплащат на дружеството през първите две години и след това, са различни. Според регионалното министерството обаче за това си има причина.
"В първите 24 месеца има допълнителни услуги, които впоследствие отпадат, затова и цената е по-висока отколкото за следващия", посочи зам.-министърът на регионалното развитие Явор Пенчев.
От строителното ведомство не са подавали сигнал за нарушение до разследващите органи.
"Ние не сме установили щети, възникнали за бюджета", уточни Пенчев.
Шеф на "Пътната агенция" при сключване на договора е Георги Терзийски. Днес той не отговори на обажданията на Bulgaria ON AIR.
Терзийски стана известен, след като беше публично порицан през 2020 година от тогавашния премиер Бойко Борисов заради наложено изискване за винетка за населените места край София.
Експерти обясниха, че изграждането на тол системата у нас е по международен стандарт и по препоръки на Световната банка. И макар че българските власти решават коя да е фирмата - изпълнител на поръчката, такава все още няма.
"Представете си, че си купите автомобил и вътре има специален софтуер. Вие трябва да го поддържате. Аз ви доставям автомобила, но после казвам - изберете си изпълнител, но само аз мога да използвам този софтуер", подчерта Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
От настоящото ръководство на "Пътната агенция" отказаха да коментират темата.
Вижте повече в репортажа на Христиана Стефанова.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК