2 години след ужаса край Своге: Обвиняват петима от АПИ и шофьора на автобуса

Пътят е трябвало да бъде обезопасен със стоманени предпазни огради

22.07.2020 | 12:35 Редактор:
2 години след ужаса край Своге: Обвиняват петима от АПИ и шофьора на автобуса
2 години след ужаса край Своге: Обвиняват петима от АПИ и шофьора на автобуса

Софийската окръжна прокуратура започна предявяването на обвинения за настъпило пътнотранспортно произшествие с автобус край гр. Своге на 25.08.2018 г. По делото като обвиняеми са привлечени шофьорът Г.Г., който при управление  на автобуса е нарушил правилата за движение по пътищата и при условията на независимо съпричиняване с Б. И., С.Т., И.И., М.Т. и С.П. е причинил телесни повреди на 10 и смъртта на 20 лица. 

Случаят е особено тежък, подчертават от обвинението.

Б. И., С.Т., И.И., М.Т. и С.П. са обвинени за това, че през 2014 г. на път II-16 "Мездра – Елисейна – Своге", в качеството си съответно на ръководител екип и изпълнителен директор на фирмата-изпълнител, началник на Асфалтова база, технически ръководител, строителен инженер и директор на дирекция в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), са нарушили изискванията за добро качество на ремонта  на път II-16 "Своге – Нови Искър", Участък 3. 

От събраните доказателства по делото е установена и техническа причина за възникване на пътно-транспортното произшествие - значително намален коефициент на сцепление между гумите и асфалта, дължащ се на лошото му качество. Направените експертизи показват, че грапавостта на пътното покритие е незадоволителна, а съпротивлението на хлъзгане е по-малко от минимално допустимото. 

Установено е, че пътят в района на катастрофата е следвало да бъде обезопасен със стоманени предпазни огради с висока способност на задържане, а в проектната документация дори не е било предвидено поставяне на еластична предпазна ограда.

Водачът на автобуса бе привлечен като обвиняем още на 26.08.2018 г. за това, че при управление на автобус МАН с посока на движение Своге - София ден по-рано е нарушил правилата за движение, като е шофирал с по-висока от разрешената скорост (53,5 км/ч при максимално допустими в конкретния участък 40 км/ч) и по непредпазливост е причинил телесна повреда и смъртта на повече от едно лице. С постановление на главния прокурор делото бе възложено за разследване на Националната следствена служба.

Всички действия по разследване са извършени и е предприето предявяване на разследването на пострадалите лица.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК