В периода 16 - 22 март блокираните СПАМ писма по темата за коронавируса са се увеличили с близо 20%, в сравнение с предходната седмица. Блокираните от системата за сигурност на една от IT компаниите у нас СПАМ писма, по същата тема са се увеличили с 11% през първата половина на март в сравнение с първата половина на февруари, пише "Монитор".
СПАМ текстовете представляват непоискани търговски съобщения, а фишингът е измамен имейл, който цели получаване на достъп до чувствителна информация като потребителско име, парола, номер на кредитна карта и др. Това най-често се прави чрез имитиране на комуникация с разпознаваема институция като банка, интернет оператор, доставчик на имейл услуги, държавна структура и др.
Защитата от фишинг е изцяло в ръцете на потребителите, които трябва да оценяват много внимателно получените имейли и да не отварят линкове или прикачени файлове освен ако не са сигурни кой е изпращачът. Когато в имейла е включена препратка (линк), е важно те да проверят внимателно адреса и дали той не е различен от официалния адрес на съответната организация.
Сред най-важните стъпки, които могат да направят, за да повишат своята защита, са също използване на надеждна антивирусна програма, редовно сканиране на устройствата, посещение на сайтове с активен SSL сертификат, както и използване само на Wi-Fi мрежи, защитени с парола.
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК