2017 г.: Тежка година за американското кино

Рекордно малък брой американци и канадци ходят на кино

07.01.2018 | 11:06 Редактор:
2017 г.: Тежка година за американското кино
2017 г.: Тежка година за американското кино

Посещенията на кина в САЩ и Канада се свиват с 5,8% до 1,24 млрд. през 2017 година, съобщава investor.bg

Това е най-слабата посещаемост от 1992 г. насам, сочат данни на Box Office Mojo. Броят на хората в Северна Америка, които ходят на кино, спада до най-ниското си ниво от 25 години, пише Bloomberg.

Цените на билетите нарастват средно с 3,2% през миналата година, което също е повлияло за свиването на приходите под 11 млрд. долара, но това все пак е сравнено с рекорда от 2016 г.

Отвъд спада на посещаемостта се наблюдава тенденция веригите от кина и големите филмови студия да се консолидират. През последния месец Cineworld Group придоби Regal Entertainment, втората по големина американска верига кина, за 3,6 млрд. долара. Walt Disney пък сключи сделка за придобиването на развлекателните активи на 21st Century Fox, включително филмовото студио на компанията. Сделката е на стойност 52,4 млрд. долара.

Слабите продукции и услугите като Netflix са държали аудиторията по-далеч от киносалоните. Зрителите също са се повлияли от цените на пуканките и газираните напитки.

„Междузвездни войни: Последните джедаи“ е лъч светлина през 2017 г. Филмът генерира 533,1 млн. долара до края на годината на вътрешния си пазар и стана лента номер едно. Но дори и една от най-обичаните холивудски истории не може да компенсира спада, който започна през лятото.

„Индустрията трябва да бъде притеснена, ако метриките падат отново през 2018 г.“, коментира Гита Рангенатън, анализатор на Bloomberg Intelligence. “Особено при по-силните ленти за тази година по-малкият брой зрители ще бъде предупреждение, че индустрията може да се свива“, допълва анализаторът.