Чакате години да чуете и видите любимата група на живо и сте готови на драго сърце да отделите от бюджета си за тях. Дни преди дългоочакваният момент обаче, концертът се отлага. Наред с разочарованието тук идва и големият въпрос, как да върнете похарчените пари обратно в джоба си?
Оказва се, че в подобни ситуации голяма част от хората чукат на грешната врата. И вместо при организаторите, търсят правата си от фирмите за продажба на билети.
"Тогава клиентите идват при нас – ние вече сме превели парите на организаторите и нямаме възможност да им върнем тези пари. Клиентите започват своите жалби към нас и отиват в КЗП, те пък имат проблеми с откриването на организаторите – не се знае кои са в повечето случаи", разказва управителят на "Евентим" Мирослав Емануилов.
И оттук тръгва пътят на стотиците жалби, а най-често претенциите са за провалено събитие, лоша организация и лошо озвучаване.
За това от активни потребители предлагат няколко прости законови промени – организаторът на събитието да е посочен на билета, а всеки билет да е придружен със застраховка.
Наблюденията на експерите сочат, че българският потребител често се сблъсква с проблеми от подобен тип. За това хората от бранша се надяват предложенията за законови промени да получат подкрепа от народните представители. А от „активни потребители“ съветват хората да не забравят да търсят правата си.
Вижте още в репортажа на Михаела Карабельова: