Румънската марка Dacia е продала най-много нови автомобили на българския пазар за първите 6 месеца от 2016 г. Това сочи изследване на статистическата агенция focus2move, която се занимава с проучвания на продажбите на нови коли в цял свят.
Данните на организацията показват, че за първото полугодие на годината румънската марка е записала 1980 продажби, което е с 10,7 % повече спрямо резултата за 2015 г. Така пазарният дял на Dacia нараства до 12,8%.
На второ място е Renault с реализирани 1931 нови автомобила, което е увеличение от 9,5 %. Трета е Skoda с 1349 продажби и увеличение от 8,7%.
В първата петица по продажби у нас влизат още Toyota (1247 продажби, +8.3%) и Ford (1149, +7,4%), докато Volkswagen (1090, +7,1%) остава на шеста позиция. В топ 10 следват Peugeot (932, +6,0%), Nissan (916, +5,9), Opel (577, +3,7) и Citroen (471, +3,7%).
При моделите на първо място е Dacia Dokker с 934 единици за 6 месеца, което представлява увеличение с цели 54,9%. На второ място е Skoda Octavia (655 продажби, +29,4%), следвана от Nissan Qashqai (651, +40,9%), Renault Clio (637, +24,2%), Renault Captur (444, -28,6%).
При производителите уверен лидер е алиансът Renault-Nissan, част от който е и Dacia. Продадените до момента 4968 нови автомобила осигуряват на концерна пазарен дял от 32,2%. Второто място е за групата Volkswagen с 2863 продажби общо – 18,6% дял от пазара, а на трето е концернът Peugeot-Citroen Automobiles (PSA) с 1403 бройки и пазарен дял от 9,1%.