Как да се харесаме на останалите?

Не е нужно да сме красиви, прекалено социални или невероятно талантливи, за да бъдем симпатични

24.04.2016 | 13:00 Редактор:
Как да се харесаме на останалите?
Как да се харесаме на останалите?

Твърде много хора вярват на погрешното убеждение, че симпатичността и способността да се харесваме идват от естествени, необучени черти, които принадлежат само на малцина щастливци - добре изглеждащи, "яростно" социални и невероятно талантливи хора, пише Business Insider.

Оказва се обаче, че това не е така. В действителност способността да се харесваме зависи изцяло от нас, както и на емоционалната ни интелигентност (EQ).

В проучване, направено в Калифорнийския университет в Лос Анджелис са оценени над 500 описания на хора, базирани на техните представи за качества, които трябва да притежават да бъдат харесвани. Най-високо оценените нямали нищо общо с черти като общителност, интелигентност или атрактивност (вродени характеристики). Вместо това са оценени качества като искреност, прозрачност и способност за разбиране.

Тези прилагателни и подобни на тях, определят хората, които са усвоили социалната страна на емоционалната интелигентност. 

Способността да бъдете харесвани е толкова мощна, че може напълно да промени представянето ви. Проучване на университета в Масачузетс показва, че мениджърите на големи компании са готови да приемат доводите на служителите си без никакъв доказателствен материал, ако той/тя е симпатичен.

Експертът Травис Брадбери разкрива основни поведения на хора, които притежават способността да се харесват:

1. Не са прекалено скромни или обратното - прекаляват със самохвалство;
2. Не са прекалено сериозни;
3. Задават достатъчно въпроси - не твърде малко или твърде много;
4. Не се опитват да се харесат като вменяват различни емоции;
5. Не ровят в телефона си по време на разговор;
6. Не свързват нещата, които знаят с хората, които познават;
7. Не клюкарстват;
8. Нямат задни мисли;
9. Не споделят твърде много, твърде рано;
10. Не споделят твърде много в социалните мрежи;