Само след 2 дни, на 29 януари, милиарди китайци по света ще посрещнат Новата година. По време на 15-дневния празник китайците традиционно си подаряват злато, за да си пожелаят благополучие, богатство и здраве през новата година. Този обичай е толкова важен, че потреблението на злато в Китай през първото тримесечие на годината обикновено нараства с около 14% в сравнение с предходното тримесечие.
2025 г. е Годината на Дървената змия според китайския зодиак
Змията, противно на западната традиция, е символ на мъдростта, развитието и промяната в китайската култура. Според китайския зодиак родените през 2025 г. ще бъдат креативни хора, които ще използват въображението си по рационален начин, за да помагат на ближните си. Тази година ще бъде изпълнена с промени и мъдрите ще имат шанса да променят света към по-добро.
Инвестиция в златни лунни монети
Най-популярните продукти от лунната серия са тези, произведени от Монетния двор на Пърт в Австралия. Монетите "Година на Дървената змия“ са изработени от чисто 24-каратово злато и са с тегло от 1/10 тройунция (3,11 грама) до една тройунция (31,1 грама).
На обратната страна на монетите е изобразена змия, вплетена в ствола на бамбук. На лицевата страна на монетата е изобразен Негово Величество крал Чарлз III заедно с номиналната стойност на монетата, която е 100 австралийски долара за монетата от една унция.
Тези монети се произвеждат в ограничен брой. Монетите от една унция са ограничени до 30 000 броя за цялата година.
Като се има предвид, че те са изработени само тази година, шансовете за намиране на същите монети на вторичния пазар ще намаляват всяка година. Това ограничение на броя на лунните продукти означава, че освен стойността на съдържащото се в тях злато, те имат и нумизматична стойност и се превръщат в колекционерски предмети.
Около 70% от търсене на злато в Китай се дължи на бижутерийната индустрия
С годишен обем от 600 тона златни бижута, търгувани в страната, Китай изпреварва дори Индия в тази категория. Останалите 30% от търсенето са физически монети и кюлчета. Тези инвестиционни продукти се оказаха най-жизнеспособните активи за обикновените китайци, особено в несигурната икономическа и политическа среда.
Снимка: Reuters