Значителен брой млади хора получават новините си от новинарски инфлуенсъри в социалните медии, които обикновено нямат традиционно журналистическо образование или опит в областта на новините.
Това показват данните от ново проучване на изследователския център Pew Research Center.
Близо 40% от младите хора под 30 години разчитат на тези влиятелни личности, за да бъдат информирани за актуални събития и политика, установи Pew. Огромното мнозинство от тези инфлуенсъри - 77% - не са свързани с новинарска организация или никога не са работили в новинарската индустрия.
Проучването, базирано на интернет данните на 10 000 пълнолетни лица и 500 новинарски инфлуенсъри в САЩ, се провежда след оспорваните президентски избори, в които кандидатите и от двете страни се опираха силно на създателите на съдържание в социални медии, за да разпространяват информация.
Докато X, бившият Twitter, е най-популярната платформа за новинарски инфлуенсъри, видео приложението TikTok и YouTube на Google са дом на най-голям дял инфлуенсъри, които монетизират съдържанието си и нямат образование в областта на журналистиката. От инфлуенсърите в TikTok 84% не са работили в журналистиката.
В доклада на Pew са анализирани стотици акаунти на инфлуенсъри с над 100 000 последователи; анкетирани са над 10 600 възрастни американци за навиците им за потребление на новини; прегледано е съдържанието на над 100 000 публикации във Facebook, Instagram, TikTok, X и YouTube от юли и август.
Четете повече в bloombergtv.bg
Снимка: Pixabay