Постоянното движение в лявата лента на магистралата може лесно да доведе до опасни ситуации и на много места по света представлява нарушение на правилника, ако е с по-ниска скорост. В това са категорични експертите по произшествията в DEKRA (най-голяма експерта организация за превози в света).
"Лявата лента на магистралите е предназначена за изпреварване, но тя трудно може да изпълнява тази функция, ако е блокирана от упорито ляво шофиране на дълги разстояния", коментира Денис Прейснер, изследовател на произшествия в DEKRA.
"Всеки, който остава в лявата лента по-дълго от необходимото, често предизвиква спирачни маневри и създава ситуации, които натрупват агресия и могат да доведат до опасно поведение – като шофиране твърде близо или изпреварване отдясно", обяснява експертът.
Забавянето при спиране често продължава към задната част на колоната
Това често води до задръствания или сблъсъци отзад. Според официалната статистика за произшествията за 2023 техният брой на магистралите е 19 000.
Неписаното правило сочи, че този, който се движи в лявата лента, може да остане 20 секунди в нея, ако за това време може да извърши изпреварване на следващото превозно средство.
Много шофьори често остават в лявата лента по-дълго от необходимото, защото се страхуват, че след смяната ще останат зад следващия бавен камион и вече няма да могат да се върнат в бързата лента.
"По-бързите шофьори трябва да бъдат достатъчно справедливи, за да дадат възможност на превозните средства, които са се намесили, да изпреварят, ако настигнат по-бавно превозно средство. Тогава нещата ще се получат по-добре за всички", казва още Прейснер.
Четете повече в automedia.investor.bg
Снимка: БГНЕС