Louis Vuitton, Hermès и Chanel за пореден път заеха трите водещи позиции в категорията на компаниите от луксозния сектор, пише Fashion Network. Класацията на 100-те най-влиятелни марки за 2024 г. е на Kantar BrandZ.
В общата класация Louis Vuitton се нарежда на 12-о място, следвайки компании като технологичните гиганти Apple (която е на първо място по стойност на бранда с 1,015 трлн. долара), Google, Microsoft, Amazon и Facebook, веригата ресторанти за бързо хранене McDonald's, която напредва значително, и Nvidia, която се възползва сериозно от AI бума и се изкачва с 18 позиции спрямо 2023 г. до шесто място.
Според Kantar луксозният сектор, все още доминиран от европейските марки, се доказва като по-устойчив отново тази година, като общата му стойност расте с 4% спрямо 2022 г. Общата стойност на 10-те най-влиятелни луксозни марки е 357 млрд. долара.
Всички топ 10 бранда отбелязват положителна промяна на годишна база, с изключение на италианската Gucci, която губи 9% от стойността на марката си спрямо 2023 г.
Louis Vuitton остава най-влиятелният луксозен бранд с ръст на стойността от 4% до 129,8 млрд. долара. На второ място е Hermès, чийто бранд се оценява на 93,676 млрд. долара благодарение на ексклузивното позициониране на продуктите си и високите цени, както и на положителните резултати, отбелязани на американските и китайските пазари. Трети е парижкият бранд Chanel, оценяван на 60,152 млрд. долара, при ръст от 8%.
Gucci е на четвърто място, като стойността на марката леко намалява, следван от Dior, оценяван на 11,982 млрд. долара, Cartier с 10,514 млрд. долара и Rolex с 9,099 млрд. долара.
Четете повече в investor.bg
Снимка: БГНЕС