Ново проучване на университета Радбауд в Неймеген установи, че забраната на смартфоните в училище води до повече социализация между учениците, по-малко разсейване и по-малко тормоз.
Припомняме ви, че в Нидерландия от 1 януари влезе в сила по-строга политика за телефоните в училище.
От друга страна, учениците съобщават, че се сблъскват с множество практически проблеми сега, когато вече нямат телефоните си под ръка, съобщава нидерландският всекидневник "Фолкскрант".
Изследователите от Университета Радбауд анкетират около хиляда ученици преди забраната и три месеца след нея. Повече от половината от тях заявяват, че сега говорят повече с приятели и съученици. 40% казват, че сега междучасията са по-приятни. "Когато забраната все още не беше въведена, всички гледахме в телефоните си и почти не си говорехме", споделя един от учениците.
21% казват, че сега са по-малко разсеяни по време на час. "По-малко, отколкото очаквах", коментира ръководителят на изследването Лус Пувелс, но все пак според него ефектът е забележителен.
"Възможното обяснение е, че сега учениците намират повод за разсейване също толкова лесно и на лаптопите си. Учениците съобщават и за по-малко агресивно поведение", допълва Пувелс, цитиран от БТА.
Пувелс също така отбелязва, че затворените или по-слабо умеещите да общуват ученици се чувстват още по-изключени сега, когато не могат да са с телефоните си. Пувелс обаче е на мнение, че учителите и наставниците могат да помогнат на тези ученици да комуникират с връстниците си.
Снимка: Pixabay