Потребителите стават все по-чувствителни към стоки, които са намалени

Ръст от близо 10% е регистриран при поръчките по поща, телефон или интернет

16.10.2023 | 22:00 Редактор:
Потребителите стават все по-чувствителни към стоки, които са намалени
Потребителите стават все по-чувствителни към стоки, които са намалени

"Директивата "Omnibus", която е широко разпространена и приложена в рамките на ЕС, налага сериозни технически и законови ограничения по повод неспазване на промоции, подвеждащи реклами, фалшиви отзиви и резултати от търсене на потребителите. Търговците, които се стремят да бъдат коректни, ще предоставят все повече информация на клиентите си. Наблюдава се ръст на онлайн търговията спрямо ръста на брутния вътрешен продукт". коментира партньорът от Stenik Димитър Димитров в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Търговията на дребно в България е била в застой през месец август. Това показват последните данни на Националния статистически институт. Значителен ръст от близо 10% е регистриран при поръчките по поща, телефон или интернет.

Според Димитров се засилва влиянието на промоционалните кампании. Последните данни сочат, че потребителите стават все по-чувствителни към стоки, които са намалени.

"Считам, че спазвайки законовата рамка, търговците ще предоставят все повече и повече информация на потребителите, затова да се информират до каква степен решението, което са взели за дадена покупка, е правилно", каза той.

Въпреки отчетения застой, през тази година има ръст в хранителните стоки. Димитров направи сравнение със същия период за миналата година и заяви, че хората не са спрели да употребяват стоките от първа необходимост, но са по-колебливи със стоки, които не са необходимост.

Четете повече в bloombergtv.bg.

Снимка: Pexels