Тя вече владее света на музиката, а сега отправя поглед и към киното: Документалният филм за концерта на Тейлър Суифт е напът да доминира в есенния филмов сезон, като отправя предизвикателство към хегемонията на филмовите студия.
Суифт си взима почивка от своето изключително популярно турне, което започна през март - представленията ще бъдат подновени през ноември и ще продължат до края на следващата година. Но междувременно 33-годишната певица се насочва към сребристия екран: "Тейлър Суифт: The Eras Tour" ще излезе на екран на 13 октомври и вече счупи рекорда по предварителни продажби в САЩ за един ден с приходи от 37 млн. долара.
"Филмът може да надхвърли 100 млн. долара през премиерния си уикенд. Мисля, че може да става дума за най-касовия филм на есенния сезон, което е доста невероятно", казва Джеф Бок, анализатор на компанията за проследяване на боксофиса Exhibitor Relations.
Суифт избра нетрадиционна премиера, като я обяви по-малко от два месеца преди премиерата и работи директно с киногиганта AMC, заобикаляйки традиционните филмови студия. И като знак, че Холивуд - който е обхванат от продължителни стачки на актьори и сценаристи - се страхува от премиерата на Суифт, студиата отложиха премиерните прожекции на няколко филма, които се падат на същите дати, а именно на "The Exorcist: Believer".
Според специализираното информационно издание Puck бюджетът на филма на Суифт е между 10 и 20 милиона долара. Тя ще сподели 57% от продажбата на билети с AMC, съобщава Billboard, което е подобна пропорция на тази, която обикновено получават студиата. Останалата част ще отиде за кината, съгласно сделката, пише БГНЕС.
"Не познавам изпълнител днес с такова влияние", казва Ралф Джакодин, професор в музикалния колеж "Бъркли".
Снимка: БГНЕС