Продължителното гледане на снимка на дадено ястие може да доведе до усещане за ситост в наблюдателя, сочи изследване, проведено от учени в университета в Архус, Дания.
Обичайно, когато видим снимка на добре приготвено ястие, се повдига апетитът ни. В устата ни се образува слюнка и зениците ни се разширяват и имаме желание да хапнем нещо. Тази реакция често се използва в реклами на заведения за бърза храна, за да стимулира скорошно посещение при тях. Но вместо да отделим очи от снимката и да потърсим следващото хапване, можем да задържим погледа си, гледайки снимката множество пъти, и по този начин да излъжем глада и да си създадем усещане за ситост.
Учените от университета в Архус разследват връзката между храненето и когнитивните ни възприятия. Само гледането на храната и усещането за ситост е феномен, доказан от предишни изследвания. Физиологичната реакция, която обичайно идва от хранене, се получава само от представянето на храна.
Изследването сочи, че доброволци, на които е показана снимка на сладки бонбони един път, имат силен апетит и желание да отидат да си купят бонбони по-късно. Но тези, на които снимката е показана 30 пъти, са били заситени само от гледането на снимката.
При показване на снимки на множество видове храни, не е можело да се определи дали външният вид или представеното на усещане за вкус е причината за засищането. Резултатите сочат, че разнообразна гама от снимки на храни могат да доведат до пълно усещане за ситост.
Четете повече в Puls.bg.