Всяка една миризма води до появата на някакво чувство, тъй като възприятията на мозъка за отделните аромати се обработват във същата зона на мозъка, в която се възприемат емоциите. Връзката между ароматите и емоциите е толкова силна, че е възможно те да доведат до възникването на някакво настроение, дори при липса на специфични преживявания или ароматни спомени.
Ароматът на лавандула например, доказано понижава нивата на стрес сред млади майки - първескини, бебета по време на къпане, предоперативно при различни пациенти, студенти преди изпит и други групи от хора.
Възможно е някои от тях да имат положителен спомен, включващ този аромат. Въпреки проучванията установяват колективно усещане за релакс сред участниците, което е свързано със способността на аромата да повлиява на настроението.
Независимо от това дали реакцията на мозъка към конкретния аромат се дължи на собствен опит, културни асоциации или маркетингово внушаване на даден продукт, способността на аромата да предизвиква емоции или да вдъхновява определено поведение, тя възниква всеки път.
Повече по темата прочетете в Puls.bg
Снимка: Pixabay