Навън става все по-топло, а лятото е точно зад ъгъла, както и майските задръствания. Точно сега е времето да подготвим колата за горещия сезон. Само монтирането на гуми обаче не е достатъчно. Трябва да проверите маслото и да обслужите спирачките, които често ""клеясват" след зимата, без да забравяте за спирачната течност и охладителната система. Именно тя от година на година става виновник за многобройни прегрявания, които се случват най-често в задръстванията.
Има много причини за това: "мъртъв" термостат, спукани маркучи, "уморена" водна помпа. Често е виновен и антифризът, който влиза в системата по нареждане на невнимателен собственик на автомобил или майстор. Въпреки това, ако проблем с маркучите може да се открие с очи, а неизправност на термостата се забелязва от по-опитните по по-бавното загряване (обикновено се разваля в отворено положение), то проблем с водната помпа е доста по-труден за откриване.
При проблеми с водната помпа не винаги се стига до теч. Първо помпата започва да трака, защото с износването на гумените уплътнения антифризът попада върху лагерите. Като намалите малко музиката в колата, този звук може лесно да бъде чут.
Вторият важен момент е хлабината в ролката. Като трети проблем може да се отчете неправилното подравняване, тоест крива ролка спрямо другите възли, задвижвани от ремъка.
В точка четири включваме петна и дори миризма на антифриз. Ако локализирате такива, то не се колебайте да поръчате нова водна помпа.
Повече по темата прочетете на automedia.investor.bg
Снимка: Pixabay