Пивоварният сектор в Европа постепенно си връща позициите отпреди последните кризисни години. Очакванията са през 2023 г. производството и потреблението на бира да доближат достигнатите през 2019 г. пикови стойности. Това стана ясно на състоялия се преди дни в Брюксел годишен икономически форум на Пивоварите на Европа, проведен под мотото "Бирената индустрия в полза на Европа".
Статистиката показва, че през 2021 г. консумацията на бира в ЕС е над 30 милиарда литра, като покачването е с близо 2 милиарда литра в сравнение с 2020 г. Броят на големите, средни и малки пивоварни компании също се връща на нивата отпреди пандемията и сега в ЕС те са над 9500. Производителите на бира на Стария континент продължават да са едни от най-отговорните работодатели, а добавената стойност на индустрията е над 55 милиарда евро. Данъчните приходи към фиска на 27-те страни членки на общността надхвърлят 40 милиарда евро.
Производството и продажбите на бира в България генерират 530 милиона лева добавена стойност и над 335 милиона лева приходи за бюджета на страната. По обем на бирения пазар през 2021 г. отново сме на 12 място в страните от ЕС, а по консумация на пиво на глава от населението - на 8 място в ЕС със 77 литра. За първите 9 месеца на 2022 г. продажбите на бира у нас надхвърлят с 5,3 млн. литра нивата за същия период на миналата година. Пуснатите на пазара нови марки и асортименти бира са 25. За 40% от българите пивото продължава да е най-предпочитана напитка.
Снимка: Съюз на пивоварите в България