Поддържането на оборотите на двигателя в оптимален режим е сложен електромеханичен процес, без който би било невъзможно една кола да потегли толкова лесно, колкото се случва всеки ден при всички съвременни автомобили в света.
В съвременните автомобили работата на двигателя без натоварване се осигурява от регулатора на оборотите на празен ход или сензора XX. Устройството представлява клапан, интегриран в дросела на двигателя. Регулирането се осъществява поради контролираното подаване на въздух през клапана, заобикаляйки клапата, която е в затворено положение, когато моторът е без натоварване.
Ако колите нямаха празен ход, те щяха да са непохватни като костенурките и да нямат почти никакви допълнителни функции.
Повече по темата четете в Automedia.bg
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК