Тя е една от големите модни империи, покорила множество върхове през 100-годишната си история. Филмът "Домът на Gucci" разказва историята на луксозната марка – за блясъка и успеха, но и за едно предателство и убийство, пише DW.
Когато през 1921 година Гучио Гучи открива първия си магазин във Флоренция, едва ли е предполагал, че един ден името му ще се превърне в синоним на сексапила, хип-хопа, а по-късно и на полово неутралната мода. Или пък че през XXI век марката ще има цели 46 милиона последователи в една виртуална платформа, наречена Instagram.
Прибавете към това семейни вражди, достойни за филмиране, един разминал се на косъм фалит, множество монументални обрати на съдбата, както и едно драматичното убийство. Именно то е в основата на филма на Ридли Скот "Домът на Gucci", който блести с такива актьори, като Ал Пачино, Джеръми Айрънс, Адам Драйвър и други.
От мигрант-работник до основател на луксозна марка
Гучио Гучи, син на майстор-производител на кожени изделия, е роден на 26 март 1881 г. в Италия. Той напуска страната си като тийнейджър. Работи в Париж и Лондон, включително като пиколо. В хотел "Савой" той забелязва и е запленен от изящното облекло и пътни чанти на богатите гости на хотела.
Гучи открива своя първи магазин за кожени продукти по-късно в родната си Флоренция. Той продавал луксозни пътни чанти и модни аксесоари на представители на висшата класа в Италия, както и пособия за езда на коне, вдъхновени от дочутите от него в луксозния лондонски хотел разговори за поло и надбягвания.
След 1935 година кожата е дефицитна стока и Гучи проявява завидна находчивост: започва да използва тъкани от коноп, лен, юта, както и бамбук – материали, които и до днес са съществена част от разпознаваемия Гучи-дизайн.
Една Италия не е достатъчна
Тримата му синове – Алдо, Васко и Родолфо – се включват в дейността на компанията след края на Втората световна война. Те отварят нови магазини в Италия и чужбина, което носи на Гучи още международен престиж.
Зад кулисите на бляскавата модна къща обаче не всичко е така розово. След смъртта на основателя на фирмата избухва семеен конфликт, който едва не причинява фалит на компанията. и Между 70-те и 90-те години на 20-ти век, в дома на Гучи тлеят конфликти между членовете на семейството. Повдигнати са обвинения в укриване на данъци, следват спад в продажбите, лошо управление и много други неприятности, които преследват модната къща в продължение на десетилетия. През 1995 г. идва и убийството на внука на основателя Маурицио, който междувременно е поел ръководството на компанията.
Фамилията губи окончателно контрол над бизнеса си през 1993 година, когато инвестиционна компания, базирана в Бахрейн, поглъща модната къща. След това "Гучи" е придобита от френска бизнес група, чийто изпълнителен директор е съпруг на актрисата Салма Хайек. Самата Хайек също играе във филма на Ридли Скот - тя е сред заговорниците за убийството на Маурицио Гучи.
Популярна и сред младите
Днес възраждането на интереса към модата от 1990-те години помага на марката да се пребори за ценна пазарна ниша сред новите поколения. Логото на Гучи присъства неизменно в социалните мрежи, а модната империя предлага вече и детско облекло. Сред новите ѝ продукти е първото мобилно приложение за детска мода Gucci Kids Playground.
Снимки: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК