Повечето дискусии относно недостатъците на онлайн образованието се фокусират върху неговите отрицателни ефекти върху обучението. По-малко очевидно, но също толкова важно е това как дистанционното обучение влияе на използването на хумор от преподавателите.
Наред с други предимства, хуморът създава положителна среда за учене и кара учещите да бъдат по-мотивирани за знания.
Хуморът има преди всичко социален характер. Успешният хумор зависи от възможността на хората да разберат контекстуални индикатори – жестове, мимики и поза. Той може да включва и интонацията на гласа на човек. В дистанционната среда възприемането на тези неща е по-трудно.
Хуморът е социален и в друго отношение. Често разчитаме на реакциите на другите, за да потвърдим дали нещо е забавно. Нещо повече, когато чуем някого да се смее, това може да ни подтикне и ние да се усмихнем или засмеем.
Тези видове желани отговори често липсват при дистанционно обучение, особено когато камерите на студентите са изключени. Това оставя само имената им като аватари, които не реагират на видеоекрана на учителя.
Разсейването – убиецът на хумора, почти винаги присъства. Хората блуждаят зад изключената камера и се занимават с други неща, докато междувременно са в онлайн лекция, пише theconversation.com.Все още е рано е да се отказваме от хумора при дистанционното обучение. Предизвикателството за учителите се крие не само в адаптирането към новите технологии, но и в разбирането на това какво прави едно нещо забавно.
Хуморът никога не може да бъде сведен до универсален модел. Повече изкуство, отколкото наука, хуморът трябва да реагира на непрестанно променящите се обстоятелства и личности, което е ключът към неговото оцеляване.
Автор: Мая Божинова
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК