Собствениците на магазини за алкохолни напитки във Вашингтон обявиха, че поддръжниците на новоизбрания президент Джо Байдън са закупили повече бутилки шампанско в събота, отколкото за новогодишните празници през последните две години, взети заедно, пише Newsweek. Магазинът за храни и напитки Rodmans в центъра на Вашингтон е само едно от местата за продажба на спиртни напитки, където собствениците казват, че са продали повече бутилки шампанско през последните 12 часа, отколкото за празниците тази и миналата година.
Като цяло победата на демократичния кандидат може да е доста добра новина за производителите на газираната алкохолна напитка, която тази година се сблъска с безпрецедентен спад в търсенето. Тъй като почти всички събирания през следващите два месеца в големи части на Европа бяха отменени, а баровете и ресторантите бяха затворени, не би трябвало да бъде изненадващо, че продажбите на алкохол ще бъдат сериозно засегнати. Но шампанското изглежда ще понесе най-големия удар. Пенливото вино, конкретно на френския пазар, който формира почти 50% от продажбите на шампанско по обем, регистрира 70% спад в продажбите в магазините и супермаркетите през последните две седмици, показват данни на thedrinksbusiness.com.
Въпреки че не се дават каквито и да е прогнози за това до каква степен може да се свие пазарът на шампанско, кризата с коронавируса предполага, че въздействието ще бъде голямо. Глобалната финансова криза доведе до спад на общите доставки на шампанско от пика през 2007 г. от почти 340 милиона бутилки до 293 милиона бутилки до края на 2009 г. - спад от почти 50 милиона само за 2 години. Ако подобен спад се наблюдава при шампанското поради Ковид-19, като се има предвид, че доставките за 2019 г. възлизат на 297,6 милиона бутилки, би могло да предположим, че световният пазар ще се свие до 250 милиона продадени бутилки през тази година, пише investor.bg.Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК