Край на австралийските сърфисти и групите от китайски туристи. Липсват и почитателите на йогата, търсещи вътрешен мир като Джулия Робъртс в "Яж, моли се и обичай"..
Без туристи и приходи заради коронавирусната пандемия изпитващите затруднения собственици на хотели на индонезийския курортен остров Бали бяха принудени да обявят имотите си за продажба. Предвид лошото състояние на пазара, някои от тях трябваше да преглътнат загуба. За инвеститорите с дългосрочна визия това е шанс да вземат евтино част от рая, пише Bloomberg.
Курортът с 50 вили етап на строеж Balangan Wave, близо до популярния едноименен плаж за сърф, вече беше обявен за продажба, а строителният предприемач Майкъл Халим смъкна офертната цена до 9 млн. долара спрямо 17 млн. долара през май.
"На настоящия пазар човек не може да си позволи да продаде на загуба. Компаниите затварят врати, има проблеми с паричните потоци", коментира Халим.
Макар че спирането на пътуванията от чужбина опустоши популярни места за ваканция от Хаваите до остров Пукет в Тайланд, Бали е по-уязвим. Туризмът съставлява над 60% от икономиката на острова, като осигурява работни места на всички – от главни готвачи до чистачи в петзвездни курорти и самонаети екскурзоводи и шофьори.
Рекордните 6,2 млн. туристи се стекоха по плажовете на острова, хотели и йога студиа през 2019 г. Тази година броят на туристите намаля с 22% до 1,04 млн. през първото тримесечие още преди най-лошата част от пандемията. Сега обикновено кипящите от живот клубове на плажа са тихи, а оживеният някога храм Tanah Lot Temple е пуст.
Макар че големи глобални вериги като Marriott International и Hilton Worldwide Holdings имат финансовата мощ да се задържат на повърхността по време на пандемията, по-малките хотели в бюджетния край на пазара изпитват затруднения да оцелеят. Броят на обявените имоти за продажба в Бали е скочил с 30% от началото на пандемията, сочат данни на индонезийската имотна компания Galaxy Kuta.
Преди коронавирусната пандемия сделките с хотели в Азиатско-тихоокеанския регион бяха на рекордни нива, подкрепени от фондове за частни капиталови инвестиции и инвестиции в имоти наред с хора с голямо състояние, казва Кори Хамабата, старши вицепрезидент на отдел "Хотели и места за настаняване" в хонконгското подразделение на консултантската компания JLL.
Въпреки всичко купувачите може да останат активни, тъй като се появяват възможности за покупка на активи на занижени цени, смята Хамабата. "Очакваме повечето купувачи да бъдат движени от три основни теми – покупка с отстъпка, покупка на малко използвани имоти за подобряването им или покупка на имоти на стратегически локации за разрастване на бранда или платформата", допълва тя.
Растящият местен пазар на пътуванията в Индонезия, която е на четвърто място по брой на населението в света, също може да подкрепи хотелите до завръщането на чуждестранните туристи. Броят на вътрешните пътувания е нараснал до 303 млн. през 2018 г. спрямо 270 млн. през 2017 г.
Макар че островът с 4,2 млн. души имаше успех в началото за овладяването на вируса, броят на заразените нарасна през последно време до над 1400, както и 13 починали. Индонезия регистрира над 54 хил. случая и 2754 починали, което я превръща в най-тежко засегнатата страна в Югоизточна Азия.
Четете цялата статия в Investor.bg.
Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК