Една от трайните последици от Световната рецесия е била промяната в предпочитанията на потребителите, пише Конор Сен в анализ за Bloomberg. Притежаването на жилища, особено сред поколението Y, не е предпочитано, поради липсата на достатъчно лични финанси и промени в ипотечните разпоредби. А възходът на смартфоните, социалните медии и услуги като Uber и Airbnb стимулира потребителска култура, фокусирана върху хранене, пътувания и събития.
Светът, в който ще живеем след пандемията, ще донесе моделите на потребление на по-възрастните поколения. Докато социалното дистанциране и страхът от заразяване с вируса съществуват, потребителите вероятно ще харчат повече за домовете си, вместо за пътувания и някои видове услуги.
Имаше няколко основни причини, поради които потреблението се прехвърли от купуването на вещи към преживявания след финансовата криза. Едната, че между 2006 г. и 2014 г. броят на домакинства в САЩ, притежаващи собствено жилище, намалява с почти 1 милион, докато броят на домакинствата под наем се повиши със 7 млн. Този ефект беше подсилен от по-младите.
Другата причина бяха промените в технологиите. Смартфоните и социалните медии улесниха поддържането на големи групи с приятели и познати, откриването на ресторанти и забавления по начин, който не беше възможен преди едно поколение. Uber, Facebook и Instagram промениха възгледа ни за света.Икономиката, базирана на преживявания, ще се промени. Не е ясно кога ще могат да се възобновят големи събирания като футболни игри, концерти и пътувания до тематични паркове.
Сватбите могат да започнат да се организират само за членове на семейството и близки приятели. Удоволствието от пътуването няма да е същото. Рисковете за здравето ще бъдат повече, а възможностите за хранене и развлечения - по-малко.
Всичко това означава, че ще се правят повече разходи за подобряване на домовете – за нови мебели, ремонти или ново жилище.
Четете повече в Bloomberg TV Bulgaria.
Снимка: Pexels.com
Харесайте страницата ми във Facebook ТУК