Карането на лед и сняг е умение, за което повечето български шофьори не получават достатъчно подготовка. Първата грешка, която може да допуснем е пренебрегването на гумите. Хората все още вярват, че ако автомобилът им е с 4х4, това компенсира износените им гуми.
Всъщност е точно обратното: ако гумите не осигуряват добро сцепление, ако протекторът е почти изтрит, а зимната им смес се е втвърдила от каране през лятото, тогава задвижването няма никакво значение - колата е еднакво неуправляема.
Втората често допускана грешка на българските шофьори е да не отчитат настъпването на зимните условия и да си карат, както обикновено. През зимата условията коварно се менят. В една десеткилометрова отсечка може да има сух асфалт, мокър асфалт, киша, сняг, лед и невидим черен лед.
Човекът зад волана трябва непрекъснато да сканира пътя напред и да е подготвен, че настилката може да се промени, а не да реагира, след като сцеплението вече е загубено, обяснява Димитър Илиев.Димитър Илиев и екипа Safety Driving Academy са създателите на първата ледена писта на Балканите.
Вижте цялата статия в Automedia.bg
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Вижте повече във видеото.