Преди Коледа хората обичайно осъзнават, че имат ограничено време и ограничен бюджет, което задейства у тях т.нар. "принцип на оскъдността". В тази среда на оскъдност често потребителите взимат решения, които не са рационални.
Според лектора по финансова философия Николета Карамилева предпазването от нерационални харчове изисква потребителите да уточнят ясно бюджета си и да успеят да приоритизират разходите си.
По нейни думи създаването на списък също улеснява потребителите в подреждането на приоритетите и финансовите пера.
"Препоръчително съотношение между месечния доход и бюджетът, който хората ще отделят за коледни подаръци няма", посочи Карамилева. По нейни думи обаче заделянето на между 10 и 20% от месечното възнаграждение за коледни подаръци изглежда разумно.
Гледайте целия разговор на bloombergtv.bg.
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК