Всеки четвърти българин (24,5%) никога не е използвал интернет, показва анкета на НСИ сред хора на 16-74 години. Българите най-често използват глобалната мрежа за комуникация, като 57,5% извършват телефонни или видеоразговори по интернет, а 52,9% участват в социални мрежи.
Мъжете слушат музика онлайн повече от жените, съответно 31,9% и 27,6%. Жените са по-активни в търсенето на информация за здравето – 37,8% при 22,7% за мъжете, пише "Труд".
Онлайн през последните 12 месеца са пазарували 21,7% от анкетираните. Най-активни при онлайн покупките са хората на 25-34 години с дял 40,4%, докато само 2,1% от населението на 65-74 г. прави поръчки по интернет. Жените пазаруват онлайн повече от мъжете – съответно 22,7% и 20,6%.
Пазарувалите по интернет купуват най-често: дрехи и спортни стоки – 76,4%; стоки за дома – 35,3%; хотелски резервации и туристически пакети – 20,7%; храни, напитки и стоки за ежедневна употреба – 16,9%.
Повечето онлайн потребителите са пазарували от търговци от България (88,1%), но немалко са купували и от други страни от ЕС (41,8%) или от държави извън Общността – 19,1%.
Над една трета (35,7%) от интернет потребителите никога не са пазарували онлайн.
Всяка втора фирма има онлайн сайт, показват данните на НСИ. 33% от фирмите използват социални медии като Facebook, за да разшири своето присъствие в интернет.
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК