fallback

Зимата чука на вратата, как акумулаторът ни да оцелее?

Дори и новите такива са чувствителни към температурите и енергията им намалява през студения сезон

23.11.2019 | 09:30 Автор: Василена Василева

Модерните автомобилни акумулатори се наричат "необслужваеми", но това не значи, че през зимата не трябва да полагаме грижи за тях. Те също са чувствителни към външните температури. Когато термометърът падне под нулата, химичните процеси в тях се забавят. Вследствие на това те предоставят по-малко енергия и с увеличаване на студа намалява капацитетът им. При минус десет градуса Целзий на разположение са около 65 процента, а при минус двадесет – 50%, пише Automedia.bg

При старите и по-слаби акумулатори това не е достатъчно за запалване на двигателя. И след напразното въртене често се стига до преждевременната смърт на батерията. Съвети от рода на „при студ включете фаровете предварително, за да загреете акумулатора“ или „извадете една свещ, за да намалите компресията“, са само легенди и следва да останат там, където им е мястото – сред фолклорните мъдрости.

По-добре и по-успешно ще бъде да оставите автомобила или поне акумулатора на топло. Ако това не е достатъчно, използвайте пълна с гореща вода бутилка. Достатъчно е да я поставите десет минути преди старта върху акумулатора, за да „подгреете“ паленето. Ако нямате успех, спрете на след десетата секунда от опитите, оставете акумулатора на спокойствие и повторете след половин минута.

За да не се стига до проблеми с акумулатора през зимата, може да използвате и някои от следните съвети. Важно на студено е оловно-киселинните акумулатори да бъдат оставяни с достатъчно заряд. Ако автомобилът се ползва на къси дистанции и често извършва студени паления, е препоръчително да се изпробва капацитета му и при нужда да се дозарежда с външно зарядно.

Вече се продават устройства с т.нар. „поддържаща функция“ и които могат да бъдат свързани през запалката например. При тях трябва да се внимава дали функционират и при изключен контакт. При много нови автомобили случаят не е такъв. Освен това се препоръчва корпусът и клемите на акумулатора да бъдат почиствани редовно с антистатична кърпа, за да не се стигне до статични загуби.

Препоръчително е от време на време клемите да се натягат. При по-старите акумулатори с отвор за пълнене трябва да се внимава камерите да имат достатъчно течност. Ако нямат следва да се добави дестилирана вода.

За предпазване на акумулатора от повреди през зимата, потребители като вентилатора, радиото, отоплението на седалките не трябва да бъдат включвани докрай.

Снимка: Pixabay

Харесайте страница ни във Facebook ТУК

fallback
Още от Любопитно
fallback