$1 млрд. влага най-богатият човек в Европа в търговски център в Париж

В същия момент големи вериги магазини във Великобритания и САЩ затварят десетки обекти

21.11.2019 | 20:20 Редактор:
$1 млрд. влага най-богатият човек в Европа в търговски център в Париж
$1 млрд. влага най-богатият човек в Европа в търговски център в Париж

Най-богатият човек в Европа инвестира над 1 млрд. долара в универсален магазин в Париж в момент, когато други магазини излизат от бизнеса, а потребителите се обръщат към Amazon.com, съобщава Bloomberg.

La Samaritaine, която е част от луксозната империя LVMH на милиардера Бернар Арно, трябва да отвори врати следващия април след 15-годишен ремонт. Подобни храмове на потреблението стимулираха търговията на дребно през годините, но откакто собственикът на Louis Vuitton придоби обекта през 2001 г., индустрията преживя резки промени. Тъй като купувачите се насочват към електронната търговия, вериги универсални магазини като Macy’s в САЩ и House of Fraser и Debenhams във Великобритания затварят десетки магазини. Barneys New York поиска защита от фалит по глава 11 през август. Много американски търговски центрове са наполовина празни.

Арно опитва да увеличи империята си и чрез сделка за придобиването на американския производител на бижута Tiffany & Co. за сумата от 14 млрд. долара. Ако тя се осъществи, това ще бъде най-голямото придобиване на френския бизнесмен до момента.

Защо търговията на дребно в Париж е обещаваща? Краткият отговор е заради Китай. Въпреки търговската война със САЩ китайските купувачи стимулират растежа на луксозната индустрия и те са основните двигатели за много магазини на брандовете на LVMH във френската столица. La Samaritaine е преустроена, за да привлича заможни клиенти от цял свят.

Търговските площи в един от най-големите и най-достъпни универсални магазини в Париж навремето ще бъдат намалени наполовина, за да освободят място за петзвезден хотел Cheval Blanc, ресторанти, офиси и брандиран СПА център на Christian Dior. Търговските площи ще бъдат запълнени от притежавания от LVMH бранд DFS, известен с експертизата си в продажбите на парфюми Givenchy, и марката чанти Fendi, които са освободени от налози за китайските купувачи.

DFS прогнозира, че компактният търговски център с над 600 бранда ще привлича няколко милиона посетители на година.

Цялата статия можете да прочетете в Investor.bg

Снимка: Reuters

Харесайте страница ни във Facebook ТУК