Сингапур ще се превърне в първата държава, която забранява рекламите на напитки, които съдържат твърде много захар. Решението беше обявено от Едуин Тонг – министър на здравеопазването по време на конгреса за здраве и биомедицина.
Забраната се въвежда за реклами, които се разпространяват във всички медии – печатни, телевизионни и онлайн, и се очаква да влезе в сила следващата година. Министърът изнесе реч, в която наблегна на войната срещу диабета. Кампанията, която е под патронажа на Министерството на здравеопазването, беше започната през 2016 година. Целта ѝ – да се намали броят на хората, страдащи от захарна болест.
Според проучване, направено през 2018 г., населението на Сингапур консумира средно по 12 лъжици захар на ден. В добавка към новия закон, от Министерството заявиха, че ще се въведат и нови етикети, от които по-лесно потребителят може да научи какво е съдържанието на напитката.
По този начин всеки човек ще може "да бъде информиран и да направи рационален и съвестен завой към по-здравословните продукти". "Етикетът ще бъде задължителен за по-вредните напитки, съдържащи захар. Той ще показва колко точно захар има в тях, за да можем да предупредим купувача", казва г-н Тонг.
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК