Столични шофьори на градския транспорт облякоха на работа "жълти жилетки" в знак на протест срещу условията на труд. Редовната практика е шофьори и ватмани да полагат извънреден труд, в нарушение на Кодекса на труда.
Това признаха от ръководството на Столичния електро и автотранспорт. Причината била недостиг на кадри.
Често шофьорите в градския транспорт работят между 350 и 500 извънредни часа годишно, при допустими 150. Според началниците им - напълно доброволно.
Всеки извънреден час се заплащал. И все пак санкции най-вероятно ще има. Днес част от шофьорите облякоха жълти жилетки и настояха проблемите им да бъдат чути и решени.
След ожесточен скандал по време на заседанието на транспортната комисия в общинския съвет, от неправителствената организация ''Спаси София'' поискаха оставки.
Представителите на ГЕРБ И БСП се надпреварваха да обясняват кой е по-виновен за недостига на кадри и лошите условия на труд в градския транспорт.
Протестиращите шофьори призовават колегите си също да се качат в градския транспорт с жълти жилетки. И настояват, че протестът им не е политически, предаде Ива Григорова.
Харесайте ни във Facebook ТУК